Oud en Nieuw 2017/2018

5 januari 2018 - Oud Gastel, Nederland

Ons plekje op de campingGenieten van de zonsondergang

Dit jaar hebben we camping "De Nieuwe Riet" bij Oud Gastel in Noord Brabant besproken. In de buurt van Roosendaal. Bespreken doen we anders bijna nooit, maar omdat we een vuurwerkvrije wilden voor onze honden, hebben we in oktober de plek besproken.   Bijna was het reisje in het water gevallen, door een ontstoken galblaas van L. De dinsdag voor kerst werd die operatief verwijderd. Maar gelukkig viel het allemaal mee, en zijn we toch de tweede Kerstdag, 's middags vertrokken. Het was een regenachtige dag. Toen we aan het eind van de middag aan kwamen werden we zeer vriendelijk ontvangen door de eigenaar. Die ons de keus gaf; een plaats op de camping, of op de camperplaats naast de camping. Daar hebben we voor gekozen, omdat het op de camping toch zeer drassig was. Een mooie vrije plek.

Een keurige camping, met voor de heren en dames 2 douches en 2 toiletten. Een mooi plek in hetzelfde gebouw om af te wassen. Met wasmachine, droger, magnetron. ook aan folders voor de omgeving ontbrak het niet. Woensdag was het een mooie dag met zon en heeft Piet het tentje voor de bus gezet, en wat gaas ervoor, voor de honden zodat die niet de hele tijd aan de riem moeten. Hoewel kerst voorbij was, heb ik de voortent toch een beetje feestelijk aangekleed.

Tentje aan de camperOok kerstsfeer in de voortent

Donderdag was het ook goed weer, dus maar aan de rit. Nadat we in Oudenbosch wat boodschappen hebben gedaan zijn naar Goeree Overflakkee gereden, naar het plaatsje Den Bommel. leuk plaatsje, maar om deze tijd van het jaar nogal saai. Op de parkeerplaats bij het haventje, hebben we onze koffie gedronken. Toen nog even door het dorpje gereden, en een foto gemaakt van het standbeeld van Olivier B. Bommel. We zijn over de Philipsdam weer terug gereden naar het vaste land. We reden langs een mooi natuurgebied.

Eventjes naar Zeeland geweestOnderweg

We hoopten een leuke parkeerplaats te vinden op de dijk, maar dat viel tegen. Vrijdag was regenachtig en zijn we op de camping gebleven. Zaterdag zijn we een stukje België ingereden, via Essen naar Kalmhout, sigaretten gekocht en getankt. Dachten dat diesel daar goedkoper was, foutje, vlakbij de camping in het dorpje Zeggen bleek het 7 cent goedkoper te zijn dan in België. Nou ja, daar gaan we niet over zeuren hihi. Even achter Kalmhout een mooie grote parkeerplaats, waar P ontdekte dat er nogal wat bunkers stonden, en je kon wandelen over de oude loopgraven. Hebben we niet gedaan trouwens. Binky bezorgde ons een hoop werk door in vieze stront te gaan staan en toen de camper in te springen. gatver, dat was geen honden stront. Dus poten schoon gemaakt, camper gedeelte aangedweild en de kussenhoes van zijn deken in de achterbak gelegd. Toen toch maar aan de koffie. na in Roosendaal wat hapjes voor oudejaars avond te hebben gekocht, waren we net voor het donker weer op de camping. Oud- en nieuwjaarsdag hebben we Heerlijk relaxed op de camping doorgebracht. 's middag een beetje geknal op de weg voor de camping, maar geen paniek bij de honden. Na 0.00 uur in de verte (ik denk dat het in Zegge was) mooi siervuurwerk waar we vanuit de camper konden genieten. Wat gedonder op de achtergrond, maar de hondjes sliepen er heerlijk door heen. 2 januari nog wat in de buurt rondgereden, o.a. naar Stampersgat en bij het vliegveld Slegge een poosje staan te kijken naar wat vliegtuigjes die er landden en opstegen. En toen 3 januari weer huiswaarts, hoewel het code geel was, door harde windstoten, veel het ons toch wel mee op de weg.